PERSBERICHT JUNI 2017

12-06-2017

De Trustbank biedt u per heden, maandelijks een reeks korte artikelen aan in verband met de op handen zijnde opening van de eerste “Islamic Bank” in Suriname eind 2017.

De Trustbank heeft met de Islamic Corporation for the Development of the Private Sector (ICD), een werkarm van de Islamic Development Bank (IsDB), in 2015, een samenwerkings-overeenkomst getekend. Hiermee gaat de bank een verandering ondergaan van conventionele bank naar “Islamic Bank”.  Ondertussen heeft de Centrale Bank van Suriname (CBvS) de Trustbank een goedkeurende verklaring afgegeven om de conversie, het proces naar “Islamic Banking”, op gang te brengen.

Hierna wordt de dienstverlening voortgezet onder de naam Trustbank Amanah.

Wat is “Islamic Banking”?

“Islamic Banking” is afgeleid van een op waarden en normen berustend raamwerk , dat men volgt in alle aspecten van het leven:

• zodat men zal leven in harmonie met elkaar en met de natuur;
  • zodat men geen inbreuk zal maken op de rechten van anderen of onrecht zal doen aan zichzelf en/of anderen.

“Islamic Banking” is gebaseerd op het delen van risico en winst met de clienten.

Er is sprake van een samenwerkingsverband dat bevordelijk is voor de groei van uw financieel welzijn en/ of van uw bedrijf.

Trustbank Amanah voert alle bancaire activiteiten uit:

• Financiering, waarbij de client geholpen wordt om een ​​product op krediet te kopen met een overeengekomen winstmarge.
  • Samenwerking, waarin zowel de investering als het beheer worden gedeeld.
  • Bemiddeling, om de uitvoering van transacties en financiële contracten op efficiënte en transparante wijze uit te voeren.

Bij Trustbank Amanah kunt u ook nog steeds terecht voor het aanvragen van diverse spaar-, deposito- en financieringsmogelijkheden.

Voor meer informatie:

www.trustbanksuriname.com of mailen naar info@trustbanknv.com of telefonisch op 452800.

Filialen

Trustbank Centrum